Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/revoltage.pl/includes/menu.inc).

You are here

Jak wyrzeźbić sylwetkę?

Wyrzeźbienie sylwetki to zadanie i proste i skomplikowane zarazem. Trudne, bo musimy odnaleźć idealny sposób na siebie, na to, co się lubi. Należy znaleźć sposób na trening, jaki przynosi efekty. Jest to równocześnie proste, bo gdy już odkryjemy ten właściwy trening i to, co działa na nas oraz wkręcimy się w stu procentach - wynik będzie murowany. Wyrzeźbienie to przede wszystkim trening siłowy, ćwiczenia na biceps, ćwiczenia aerobowe, dieta ze zmniejszoną ilością kalorii.

trening siłowy
Author: brett jordan
Source: http://www.flickr.com
Tu nie będzie cudów. Na wszystko musimy ciężko pracować - to może pomóc. By mieć mięśnie musimy dźwigać obciążenia, by je pokazać trzeba zmniejszyć spożycie kalorii oraz dorzucić aeroby, które spalą tłuszcz. Czy jednak wszystko jest takie proste? Tak! Wystarczy chcieć.Odchudzanie, to znaczy redukcja tkanki tłuszczowej zachodzi w kuchni. To tam możemy stworzyć godny pozazdroszczenia ABS a także suchą budowę sylwetki. Krokiem pierwszym jest ułożenie diety i smacznego menu, jaki będzie nam pasować i jaki pozwoli nam na to, abyśmy się go trzymali. Zależnie od wagi wyjściowej, naszego wieku oraz ilości tkanki tłuszczowej będzie to kilkaset kalorii na ujemnym bilansie, jednak ogólnie przyjmujemy, że to w przybliżeniu 500 kcal na dzień na minusie.



Dla osób, które mają sporą nadwyżkę - kalorie tniemy przez cały czas trwania diety, dla ludzi z lekką nadwagą - jedynie w dni nietreningowe. Powinniśmy przyjmować 4,5 g węglowodanów na każdy kilogram masy ciała i 2,2 g białka na każde kilo masy ciała. Jedzmy regularnie, ogół rozbijając na pięć posiłków. Białko możemy spożywać w postaci jaj, odżywek białkowych, indyka. Węglowodany to przede wszystkim kasza, makaron, ale także ziemniaki i chleb - najlepiej pełnoziarnisty. Bardzo skuteczny jest wysiłek aerobowy, dla przykładu jazda na bicyklu, orbitrek, bieganie.

Nieprawdą jest, iż spalamy tłuszcz dopiero po dwudziestu minutach wysiłku fizycznego. Tkanka tłuszczowa palona jest od samego początku ćwiczeń, z tym, że po dwudziestu minutach spalana jest największa jej ilość. Z tej przyczyny też poleca się, aby trening aerobowy utrzymywać od 20 do 45 minut, przy wyższym wytrenowaniu dochodząc do jednej godziny dziennie. Trening aerobowy możemy przeplatać z treningiem siłowym, ale nigdy zestawiać na jednym treningu. Jak rzeźbić brzuch? znajdziemy tutaj.Możemy ćwiczyć brzuch, robiąc klasyczne spięcia, mając dźwignięte nogi w górze - zgięte, a nawet oparte o łóżko. Można ćwiczyć scyzoryki.